11.5.2013

Miksi?

Niin... Miksi minä, laiskahko lukija ja surkea kirjallisuuden analysoija haluan aloittaa kirjablogin? Oletettavasti ihan huvikseni ja siksi, että aion listata tänne turvallisia kirjoja. Jaa miten niin turvallisia? No siten, että jostain syystä vanhemmiten kestän yhä huonommin ja huonommin kirjallisutta, jossa kiusataan ihmisiä ja jossa tapahtuu mukaville ihmisille ikäviä asioita. En minä kaipaa todellisuuspaoksi (jota minulle kirjallisuus kyllä ihan tottapuhuen osittain on) kirjoja, joista ahdistun, ahdistuksen aikaansaamiseksi voin hyvin katsoa vaikka uutiset tai vilkaista iltalehtien lööpit läpi. Heti irtoaa.

Minä yritän etsiä viisaita ja kauniita kirjoja, jotka saavat ajattelemaan ja tuntemaan. Ja laitanpa niitä löytäissäni moisen ihmeet tänne muistiin ja vinkiksi mahdollisesti muillekin. Kommenttikenttään saa kaikin mokomin jättää vinkkejä luonnehdintaani sopivasta kirjallisuudesta. Chick lit kirjojakin toki joskus napanöyhdän kaipuuhetkinä luen, mutta niiden kaltaisesta kirjallisuudesta en kuitenkaan ajatellut blogini runkoa rakentaa. Ennemminkin toivoisin sen rakentuvan vähän oudoista ja yllättävistäkin teoksista.

Jotta kiitos ja anteeksi. Päivitystahti tullee olemaan suhteellisen hidas, koska minusta on tullut hyvin hidas lukija. Ei siis kannata pidättää hengitystään päivitysten välillä. Toisaalta olen parin viikon aikana haalinut jo jokusen kriteerit täyttävän kirjan lukujonooni. Siis eikun lukemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti